Valet är över, nu börjar arbetet

Valet är över, resultatet är klart. Jag är en av de 31 ledamöter och 15 kvinnor som kommer att representerar det samiska folket fyra år framöver. För ett år sedan satt jag i ett varmt Belgien och skrev rapporter om Övre Norrland och om samerna som en del av EU. Nu är jag en folkvald representant för hela det svenska samiska folket. Jag är hedrad.

Valet är över, men det är inte nu arbetet avslutas, utan det är nu arbetet påbörjas. Hur ska vi i Vuovdega fortsätta vårt politiska arbete? Vilka frågor vill vi driva? Hur vill vi att hemsidan ska se ut? Hur vill vi att nästkommande valarbete ska drivas? Jag ser framemot det kommande arbetet i partiet och längtar till kommande medlemsträffar. Jag är säker på att idéer kommer att flöda, erfarenheter kommer att utbytas, och att vi genom ett aktivt inkluderande av alla partimedlemmar kommer att skapa ett starkt och stabilt parti.

Valet är över, men i augusti börjar det riktiga arbetet för oss Sametingsledamöter. 16 män, 15 kvinnor, fyra år. Valet är över. Nu börjar arbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0